МЕТОДИЧНА РОБОТА
Методичний кабінет закладу дошкільної освіти– є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.
Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:
- забезпечення професійною інформацією;
- організація методичної й науково-дослідної роботи ЗДО;
- підтримка експериментальної роботи педагогів в ЗДО;
- діагностика й аналіз освітнього процесу;
- організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
- допомога педагогам в підготовці до атестації;
- організація підвищення кваліфікації;
- допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
- виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
- участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
- виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
- допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
- методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.
Пріоритетні завдання на 2023 / 2024 навчальний рік:
1. Створення освітнього середовища, яке мотивує, активізує, зберігає та розвиває.
2. Продовжувати формувати соціально-громадянську компетентность у дошкільників з метою зміцнення національної ідентичності дітей.
3. Психологічний супровід та підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнного та післявоєнного стану.
Удосконалення роботи по підвищенню професіоналізму та ефективної праці педагога
1. Продовжувати роботу над впровадженням державних стандартів освіти, іінноваційних технологій навчання і виховання, комп’ютеризації й інформатизації навчально-виховного процесу, реалізації концепції національного та громадянського виховання.
2. Організаційно-методичне забезпечення розвитку ЗДО, сприяння розвитку педагогічної творчості, експериментально-дослідницькій роботі, впровадженні результатів наукових досліджень, передового досвіду, педагогічних технологій.
3. Забезпечення інтеграції навчального процесу, науки і практики: узагальнення досвіду роботи, розробка рекомендацій.
4. Інформаційне забезпечення педагогічних працівників, з проблем освіти,педагогіки, психології, інформування про досягнення науки, передового педагогічного досвіду.
5. Впровадження в практику методичної роботи інноваційних методів(моделювання фрагментів занять, розв’язання педагогічних ситуацій, ділові ігри, дискусії, майстер - класи тощо).
6. Популяризація системи роботи ЗДО через батьківські збори, засоби масової інформації тощо.
Навчально-методична робота з педагогами:
- курси підвищення кваліфікації;
- науково-практичні семінари;
- розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих группах;
- узагальнення досвіду робіт педагогів
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування, це:
- круглий стіл, диспут,консультації;
- інтерактивні лекції;
- навчальні тренінги;
- семінари,семінари-практикуми,науково-практичні семінари,семінари для педагогів спеціальних груп;
- вивчення структури та оснащення матеріального середовища;спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.
Принципи співпраці з педагогами:
- реформування поглядів педагогів на основі зміни пріоритетів освітнього процесу;
- зміна уявлень про ефективність педагогічної діяльності та педтехнологій.
Співпраця з батьками:
- батьківські всеобучі з питань адаптації малюків до садочка, підготовки до школи, навчання дітей;
- індивідуальні консультації у вихователів, вчителів дефектологів, практичного психолога;
- виставки сумісних творчих робіт дітей та батьків;
- перегляди батьками групових занять у педагогів;
- сімейні свята та розваги.